Nastudování Brittenovy opery Zneuctění Lukrécie v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě pod taktovkou Ondřeje Vrabce se setkalo s velkým ohlasem kritiky i hudební veřejnosti!!! Ondřej Vrabec též velice úspěšně koncertně debutoval u New Japan Philharmonic v Tokiu a zastoupil šéfdirigenta Jiřího Bělohlávka při abonentních koncertech České filharmonie se sólistkou Katjou Buniatishvilli!!!     

Brahms Trio Prague


 

Řekli, napsali...


Musím znovu zdůraznit, že dokonalost souboru Brahms Trio Prague se nedá zpochybnit!

Juan Krakenberger, Mundo Clasico

 

Všechny výkony na tomto disku jsou jednoznačnými kandidáty na Want List, a trio J. Brahmse patří mezi nejlepší snímky, jaké znám.

Steven E. Ritter, Fanfare Magazine

 

Jedná se o nesmírně pozoruhodný projekt, dokonce o nahrávku, která by si zasloužila nějakou mezinárodní gramofonovou cenu.

Některé úseky jsou z roviny snů...

Erbovní dílo souboru vyznělo po všech stránkách famózně. Neznám lepší nahrávku!

Luboš Stehlík, Harmonie

 

Ansámbl hraje jako jeden hráč tří rozdílných témbrů.

...neotřelá, svěží, mladistvá interpretace tří vycházejících hvězd koncertních sálů...

Nespouštějte je z očí – věštím jim světlou budoucnost.

John Dressler, The Horn Call

 


O souboru :

 

Brahms Trio Prague bylo založeno třemi čelnými instrumentalisty mladé generace v roce 2005 s jasnou vizí - pozvednout komorní spolupráci nevšedního nástrojového složení nad obvyklý příležitostný rámec. Jediné, co proto ansámbl odlišuje od smyčcových kvartet a podobných souborů s trvalým a cílevědomým působením, je stále přítomná nutnost posouvání repertoárových hranic. Na koncertech tak vedle originálních kompozic, v čele se slavným 40. opusem J. Brahmse, zní transkripce obdobných trií a skladby pro jednotlivé nástroje s doprovodem klavíru, či sólo. Tato praxe rozvíjí dramaturgickou nabídku do nečekané šíře. Soubor též podněcuje soudobé skladatele k tvorbě novinek - jen do dnešního dne byla pokladnice originální literatury obohacena sedmi díly, věnovanými Brahms Trio Prague. Profilová deska ansámblu, nahraná unikátním technickým způsobem v roce 2007, získala výjimečné hodnocení hudebních magazínů doma i v zahraničí a byla recenzentem prestižního magazínu Fanfare (USA), panem Stevem E. Ritterem, zařazena na Want List - výběr 5 nejlepších nahrávek roku 2008. Mimo Českou republiku se soubor představil také posluchačům v Německu a na Ukrajině.

 

!!VÝBĚR Z AUDIO NAHRÁVEK ZDE!!

 

Členové souboru :

 

Ondřej Vrabec, lesní roh

 

XeniaXenia Dohnalová, housle

Narodila se roku 1975 v Petrohradě v hudební rodině a na housle začala hrát v pěti letech. Po ukončení hudebního učiliště absolvovala na Státní konzervatoři Rimského – Korsakova v Petrohradě (prof. Anatholy Resnikovskij). V letech 1996 - 1998 díky stipendiu Corporation of London a Myra Hess Trust studovala na Guildhall School of Music and Drama v Londýně (prof. Yfrah Neaman). Poté absolvovala tříměsíční stáž na pražské AMU (prof. Ivan Štraus). Zůčastnila se několika mistrovských kurzů (E. Friedman, V. Lieberman, P. Zukermann, Hudební akademie Sandora Végha v Dobříši - M. Bourque, S. Azzolini…) a soutěžních klání (Soutěž mladých virtuosů v Petrohradě 1986 - 3. cena, Mezinárodní hudební soutěž ACT v Londýně 1997 - 2. cena, v r. 1998 se stala vítězkou Birdie Warsaw Prize v Londýně a získala 3. cenu na Beethovenově soutěži v Hradci nad Moravicí). Vystoupila na mnoha koncertech v Evropě, Japonsku a USA. Vedle sólové hry se věnuje intenzivně komorní hudbě. Mimo jiné působí v klavírním triu Concertante, se kterým byla v roce 2000 semifinalistkou mezinárodní soutěže komorní hudby v norském Trondheimu. V sočasnosti je členkou Pražského komorního orchestru a České filharmonie.

 

DanDaniel Wiesner, klavír

Daniel Wiesner (1969) studoval na Pražské konzervatoři u prof. Valentiny Kameníkové a na AMU ve třídě prof. Petera Toperczera. V letech 1988 a 1990 absolvoval mistrovské kurzy u Rudolfa Kehrera ve Výmaru. Kromě několika cen z domácích soutěží, které získal ještě za studií na konzervatoři, je Daniel Wiesner vítězem Mezinárodní klavírní soutěže v Glasgow (1990) a nositelem ceny ze soutěže „Vianna da Motta“ v Lisabonu. V roce 1993 obdržel Cenu Hlávkovy nadace. Jako sólista a vyhledávaný komorní hráč vystupoval na koncertech ve většině evropských zemí a také v USA, Jordánsku a Tunisu. Od roku 1994 je členem komorního souboru „In modo camerale“, který získal v roce 1996 Cenu Českého spolku pro komorní hudbu a v témže roce se stal finalistou soutěže komorní hudby v japonské Osace. Pravidelně spolupracuje s renomovanými sólisty. Řadu skladeb svého širokého repertoáru premiéroval a má též obsáhlou diskografii, mj. s díly B. Smetany, Zd. Fibicha, S. Prokofjeva, K. B. Jiráka a M. Kabeláče. Intenzivně se věnuje soudobé hudbě, zvláště české, desítky skladeb premiéroval a natočil na CD. Jako sólista vystupuje s předními českými orchestry, s Českou filharmonií (2002 – B. Bartók : Klavírní koncert, 2004 – B. Martinů : Dvojkoncert, 2008 – O. Messiaen : Exotičtí ptáci a Barvy nebeského města, 2010 – J. Gemrot : Klavírní koncert – světová premiéra), s FOK (2005 – O. Messiaen : Turangalila, 2006 – W. A. Mozart : Klavírní koncert C dur) a mnoha dalšími. Nahrává pravidelně pro Český rozhlas. Od roku 2008 pedagogicky působí na konzervatoři v Pardubicích. V roce 2009 obdržel Cenu České hudební rady za vynikající interpretaci soudobé hudby a propagaci české tvorby.

 

 

Programové tipy Brahms Tria Prague :

 

"Vídní napříč časem"

L. v Beethoven : Sonáta F dur op. 17 pro lesní roh a klavír

W. A. Mozart : Sonáta B Dur KV 378 pro housle a klavír

J. Brahms : Trio Es Dur op. 40

 


" Epigon, či nedoceněný mistr? "

H. v. Herzogenberg : Trio D Dur

J. Brahms : Trio Es Dur op.40

 


"Hudební novátoři"

L. Janáček : Sonáta 1. X. 1905 pro klavír

P. Hindemith : Sonáta 1943 pro lesní roh a klavír

R. Strauss : Sonáta Es Dur pro housle a klavír

G. Ligetti : Trio

 


"Česká moderní hudba"

L. Sluka : Sonáta pro housle a klavír

M. Kabeláč : 8 Preludií (výběr) pro klavír

E. Hlobil : Sonáta pro lesní roh a klavír

L. Vlach - Tři mariánské plankty pro housle, lesní roh a klavír

 


"Od počátků k syntéze" (hudba romantismu)

L. v. Beethoven : Sonata quasi una fantasia „Mondscheinsonate“ pro klavír

C. Saint - Saens : Etuda ve formě valčíku (upr. E.Ysaye) pro housle a klavír

E. Chausson : Poéme op. 25 pro housle a klavír

C. Reinecke : Trio

J. Brahms : Trio Es dur op. 40